Are you a legal professional? Visit our professional site

David Beckham Denies Prostitute Story: Sues Gossip Magazine

Article Placeholder Image
By Laura Strachan, Esq. on January 03, 2011 8:50 AM

The alleged David Beckham affair with a prostitute is finding the gossip magazine that first broke the story in the middle of a large lawsuit. Calling the allegations that he had a threesome with the prostitute back in 2007 "unequivocally false," David Beckham is suing In Touch magazine for a cool $25 million.

Under oath the British soccer star went after the David Beckham prostitute story, claiming that he never engaged in any inappropriate conduct with a prostitute named Irma Nic. In fact, he also swore he has never met the woman, according to The Daily Telegraph. The suit should not come as any great surprise. Beckham spoke out against the story when it came out and has been threatening a suit ever since.

"Irma Nic's statements have caused me and my family great anguish and emotional distress and adversely affected both my personal and professional life," The Daily Telegraph quotes a portion of the complaint.

The article entitled "David's Dangerous Betrayal" may have been a top seller when it went to print but if Beckham can successfully prove that In Touch knowingly and intentionally published false information relating to the story then it will end up costing the tabloid dearly.

Related Resources:

Lawsuit Against In Touch Over David Beckham Affair (AZ Central)
  • David Beckham Prostitute Story (FindLaw's Celebrity Justice)
  • The Slipperiness of Slander (FindLaw's Writ)
  • Defamation, Libel, and Slander (FindLaw)